Monday 26 November 2012

UJIAN



Alhamdulillah...betapa banyaknya nikmat yang telah Allah berikan kepada kita yang sering dan sentiasa kita lupakan ...dan biasanya hanya akan kita sedari dan syukuri tatkala ujian menimpa....dan ada jugak sesetengah yang menyalahkan takdir dan qadak dan qadar yang telah Allah tetapkan pada dirinya......bagaimana pula dengan kita??


Kekadang kita berbisik sendirian, mampukah aku? Kita belum tahu tetapi kita berdoa semoga Allah memberikan kita kekuatan yang jitu semoga kita selamat menghembuskan nafas sedangkan hati kita masih segar berpaterikan syahadah suci.

Ya Allah, Engkaulah yang punya segala-galanya. Kalau Engkau tidak memberi hal itu semua kepadaku hakikatnya aku hambaMu yang lemah dan tidak mempunyai apa-apa. Untuk mengerdipkan kelopak mata pun aku tidak mampu, apatah lagi menggerakkan kepala dan gerakan yang lebih besar daripada itu terutamanya yang paling besar dan berat ialah untuk mengerakkan hati semata-mata untuk mengingatimu. 


Jadi, untuk apa aku berbangga dengan ibadahku sedangkan segala-galanya daripadaMu!Engkau yang menggerakkan urat sendi, Engkau yang menggerakkan anggota kepala dan akal. Engkau jualah yang menggerakkan jantung dan hati untuk sentiasa berzikir kepada

#muhasabah bersama....:')

No comments:

Post a Comment