Sunday 26 May 2013

www.tudungnur.com : Ceritaku dan tudung Bidang 60


Bismillahirrahmanirrahim....Allahumma salli a'la Muhammad....
Alhamdulillah....
Hujung tahun 2009 ana memilih memakai tudung labuh setelah beroleh hidayah pada pertengahan tahun 2008, perbaiki diri sedikit demi sedikit. Bermula dengan memakai tudung bawal diletak ke belakang, kemudian ana bentukkan menjadi rama2, seterusnya ana turunkan menutupi dada dan pin di tengah. Pakai handsocks, stoking dan mengikuti2 program- program agama dan barulah bertudung labuh.
alhamdulillah istiqamah sehingga hari ni...

sahabat...ana dah pernah cuba semua jenis tudung sebelum ni.
Tapi..ana tak pernah rasa setenang, seselamat dan seselesa memakai tudung labuh....alhamdulillah..

wahai saudari yang dirahmati Allah, jika ada di dalam hatimu rasa ingin berubah lebih baik, menutup aurat dengan lebih sempurna...teruskanlah....teruskanlah ya ukhti...jangan engkau peduli apa yang orang akan kata...dan janganlah berkata 'nanti' 'tunggulah' kerana khuatirlah ajal menjemputmu lebih awal tanpa sempat engkau berubah...berubahlah perlahan2 jika tidak mampu secara keseluruhan...

ana doakan , semoga Allah permudahkan segala urusan saudari- saudari yang ingin berubah...semoga Allah kuatkan hati, tabah dan cekalkan diri.....dan buat yang dah bertudung labuh, menutupi dada...mabruk..alhamdulillah semoga terus istiqamah, semoga akhlak kita juga seindah pakaian kita.


♥ strive4mardhatillah♥

No comments:

Post a Comment